U bevindt zich hier:
  • Home
  • »
  • Nieuws
  • »
  • Het belang van een goede elevator pitch

Het belang van een goede elevator pitch

vrijdag 26 juni 2015

Niet iedereen is er fan van; jezelf verkopen binnen 60 seconden. Toch is het paraat hebben van een overtuigende pitch een handige tool om je kans op werk te vergroten. Welke aspecten zijn belangrijk voor een overtuigende pitch? In de pitch vertel je kort maar krachtig:

  • Wie je bent
  • Wat je te bieden hebt (oplossing)
  • Wat je toevoegt (voordelen)
  • Wat je zoekt

1. Schrijven is schrappen

Het schrijven van een goede elevator pitch is niet eenvoudig. Doordat het noodzakelijk is alleen relevante informatie te geven en je maar kort de tijd hebt is het verstandig een aantal rondes van revisie te doen. Schrijven is schrappen. Zorg voor tenminste één goed voorbeeld waarin een bepaalde competentie of vaardigheid naar voren komt. Hierbij is het handig om gebruik te maken van de STARRT-methode.

2. Oefen je betoog hardop

Mensen hebben vaak de neiging om het verhaal alleen te memoriseren, vergelijkbaar met de studiejaren. Het oefenen van een elevator pitch is niet hetzelfde. Jezelf hardop horen praten geeft een extra dimensie aan het oefenen. Zo kun je focussen op de overtuiging waarmee je je verhaal brengt en letten op belangrijke zaken als intonatie, stemvolume en je lichaamstaal.

Voor het gehele artikel klik hier 

Bron: sollicitatiedokter; klik hier voor de link

Vind een baan
zoeken