U bevindt zich hier:
  • Home
  • »
  • Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Werknemer

1) Wat gebeurt er nadat ik mij heb aangemeld?

Zodra u zich heeft aangemeld op de site ontvangt u een e-mail met gebruikersnaam en wachtwoord. Deze moet u gebruiken wanneer u in wilt loggen. Alleen als u ingelogd bent op de website kunt u reageren op vacatures. Verder zal een van onze adviseurs van het Mobiliteitscentrum contact met u opnemen om uw inschrijving te bespreken. Het Mobiliteitscentrum houdt regelmatig contact met u om de stand van zaken te bespreken.

 

2) Voor wie is mijn cv zichtbaar?

Uw persoonlijke gegevens zijn niet zichtbaar voor bezoekers van de website, wel bij de adviseurs die u ondersteunen bij het opstellen van uw cv. Uw cv kan beschikbaar gesteld worden aan werkgevers die een vacature melden die past bij uw profiel. Op dat moment is uw cv zichtbaar wanneer de betreffende werkgever ingelogd is. Daarnaast kunt u aangeven of uw cv anoniem getoond mag worden in onze cv database. Deze database is alleen inzichtelijk voor werkgevers die wij vertrouwen. Wanneer een werkgever op basis van uw anonieme cv interesse heeft in een gesprek met u, dan kunnen wij uw persoonlijke gegevens aan een werkgever doorgeven.

 

3) Wat zijn de criteria voordat ik mij mag aanmelden?

Voor aanmelding zijn een aantal zaken van belang:

  • U bent nu werkzaam in de glastuinbouw, of u heeft in (een deel van) de jaren 2009, 2010, 2011 of in de jaren daarna in deze sector gewerkt;
  • U heeft of had een contract waarop de CAO voor de glastuinbouw van toepassing is. Daarmee wordt uitzendwerk en werk in andere sectoren uitgesloten.

  

4) Wat gebeurt er met de gegevens die ik invul voor mijn cv?

U kunt na uw inschrijving een volledig opgemaakt cv downloaden, dat u kunt gebruiken bij uw sollicitaties. De gegevens worden gebruikt om u te matchen aan een baan die mogelijk geschikt is voor u. In dat geval worden de gegevens die u op de website invult zichtbaar voor de betreffende werkgever.

 

Werkgever

1) Voor wie zijn de vacatures zichtbaar die ik plaats op de website?

Vacatures zijn alleen volledig zichtbaar voor werkzoekenden die zich hebben ingeschreven bij het Mobiliteitscentrum. Andere bezoekers van de website krijgen alleen een anonieme omschrijving te zien. Alleen werkzoekenden die zich hebben aangemeld bij het Mobiliteitscentrum kunnen reageren op een vacature.

 

2) Wat kost het om een vacature aan te melden?

Onze dienstverlening is voor zowel de werkgever als de werkzoekende volledig kosteloos.

 

3) Wat kost het om werknemers via het Mobiliteitscentrum in dienst te nemen?

U betaalt geen bemiddelingspremie of administratiekosten. In dienst nemen is daarom gratis voor u.

 

4) Wat moet ik doen om een vacature aan te melden op de website?

Om een vacature te kunnen plaatsen op onze website, moet u eerst een account aanmaken. Bij stap 3 kunt u een vacature toevoegen.

 

 

5) Vraagt het Mobiliteitscentrum ook referenties op?

Nee, dat doen wij niet. Wanneer u referenties op wilt vragen van een kandidaat die voor een functie in uw bedrijf in aanmerking komt, dan kunt u dat zelf doen. U moet natuurlijk eerst aan de kandidaat vragen of deze daar geen bezwaar tegen heeft.

 
Vind een baan
zoeken